حضرت آیتالله خامنهای خاطرنشان کردند: کار بزرگ و جهاد معلمان شکوفاسازی استعدادهای کودکان و نوجوانان در مسیر ارزشهای انقلابی و اسلامی است.

حضرت آیتالله خامنهای در این پیام تأکید کردند: کار بزرگ و جهاد معلمان شکوفاسازی استعدادهای کودکان و نوجوانان در مسیر ارزشهای انقلابی و اسلامی است.

نماهنگ اجابت با نوای حنیف طاهری مداح اهل بیت(ع) با موضوع ظهور امام زمان(عج) براساس شعر محسن جعفریفرد منتشر شد.
به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، نماهنگ اجابت با نوای حنیف طاهری مداح اهل بیت (ع) با موضوع ظهور امام زمان (عج) براساس شعر محسن جعفریفرد منتشر شد.
این کار توسط علی وحید دستجردی و سیدمهدی اسحاقی تنظیم و تدوین شده است.
متن شعر این اثر به شرح زیر است:
رب اکشف عن الهموم بظهور الحجه
منجی عالم امکان، حضرت حجت بن الحسن
شفای درد این عالم، عنایت شاه بیکفن
هر زمانی، هرکجایی، زیارت نامه بردار
صبح و شام، نیمه شب، دست برسینه بگذار
أَلسَّلامُ عَلى مَنْ جَعَلَ اللهُ الشّـِفآءَ فی تُرْبَتِهِ، ساکن کرببلا
رب اکشف عن الغموم بظهور الحجه
امن یجیب المضطر، به این دعا محتاجم
از نفس افتادم من، به کربلا محتاجم
استجابت با حسین و لطف امام زمان
هرجایی، هرزمانی، زیارت نامه بخوان
أَلسَّلامُ عَلى مَنِ الاْجابَـهُ تَحْتَ قُـبَّـتِهِ، الشّـِفآءَ فی تُرْبَتِهِ، ساکن کرببلا
این نماهنگ را اینجا ببینید:
حضرت آیتالله خامنهای با با اشاره به سیره و درس بزرگ امام بزرگوار مبنی بر نترسیدن از قدرتهای زورگو، تأکید کردند: هراس از آمریکا نتایج تلخی را به بار خواهد آورد و ما در سالهای گذشته در برخی دولتهای خودمان مشاهده کردیم که ترس از امریکا، آنها را دچار چه مشکلات سختی کرد.
تلاش ایران برای در اختیار داشتن موشکهای با برد بلند از سال 65 و همزمان با جنگ تحمیلی آغاز و تا امروز ادامه داشته است. تلاش هایی که با حضور و پیگیری شهید تهرانی مقدم آغاز و امروز به مرحله پرتاب ماهواره رسیده است.
سرلشکر سلامی در پیامی از اظهار لطف رهبر معظم انقلاب قدردانی و تصریح کرد: ما پیشمرگان مردم ایران، مفتخریم که برای سربلندی ملت خود، آنچه در توان داشته را بهکار بستهایم.

نقل از سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی از ابراز لطف و پیام روحیه بخش و محبت آمیز رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا امام خامنه ای (مد ظله العالی) به آحاد فرماندهان، مسئولین و پاسداران حریم ولایت قدردانی کرد.
ترامپ مدام برای جهانیان و مردم آمریکا لاف میزد که ایالات متحده بهترین، قویترین و مهمترین کشور جهان است اما کرونا همه این چاخانها و نقابهای دروغین را باطل کرد.
نویسنده کتابهای «گشت ارشاد در آمریکا» و «آمریکا بدون نقاب» با بیان اینکه ویروس کرونا ساخته آمریکاست، گفت: آمریکاییها بیش از ۲۰ سال است راجع به جمعیتزدایی صحبت میکنند.

گروه سیاسی خبرگزاری فارس ــ احد شیرزاد: کروناویروس اگرچه در ابتدا صرفاً ابعاد پزشکی و بهداشتی خود را رو کرده بود، امّا هرچه بیشتر در بین جهانیان رسوخ پیدا کرد و ماندگارتر شد، شاخ و برگ های مختلفی پیدا کرد و علامت سؤال های بیشتری را ایجاد کرد.
بزرگداشت شهدای مقاومت در صدمین روز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس با شیوهای متفاوت در بین الحرمین برگزار و در این مراسم به خروج نظامیان آمریکا از عراق تأکید شد.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت که برای صیانت از حرمهای مطهر در عراق و سوریه و همچنین مبارزه با ظلم دنیای استکبار فعالیت میکردند در بینالحرمین برگزار شد.
دنیای پساکرونا تفاوتهای فراوانی با دنیای امروز ما خواهد داشت اما به طور حتم یکی از واقعیتهای مسلم آن گسترش تقابل و شکاف بین پکن و واشنگتن و بازآرایی نظم جهانی بر اساس این تقابل است.

گروه بینالملل خبرگزاری فارس – مهدی پورصفا: قرن بیست و یکم قرن حوزه «آسیا-پاسیفیک» خوانده میشود. این پیشبینی محتومی است که سالهاست ورد زبان تحلیلگران و استراتژیستهای مراکز مهم تحقیقاتی و دانشگاهی غرب است. با این حال سئوال اینجا بود که چه زمانی محور تحولات دنیا به سمت اقیانوس آرام و منطقه شرق آسیا خواهد چرخید. برخی از ده سال آینده سخن میگفتند و عدهای دیگر چنین تقابلی را متعلق به آیندهای دورتر و حتی قرن آتی میخواندند.
سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب به مناسبت ولادت حضرت امام زمان(عج)
این متن، نسخه غیرویراسته است و متن نهایی ساعاتی پس از پایان برنامه در همین صفحه جایگزین خواهد شد.
بسماللهالرّحمنالرّحیم
و الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین.
عید سعید نیمهی شعبان بر همهی شما برادران و خواهران عزیز، بر همهی ملّت ایران، بر همهی مسلمانان جهان و همهی آزادیخواهانِ سطحِ دنیا مبارک باد. بنده متأسّفانه توفیق دیدار نزدیک شما را ندارم و ناچار از دور با شما حرف میزنم، لکن این هم تجربهای است. امروز چند جمله دربارهی حضرت بقیّةالله (ارواحنا فداه) عرض میکنیم؛ چند جمله هم دربارهی این مسئلهی جاری کشور با ملّت عزیزمان صحبت میکنیم. اوّل سلامی عرض بکنیم خدمت حضرت بقیةالله (ارواحنا فداه):
اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا بَقیَّةَاللهِ فی ارضه، السلام علیک یا میثاق الله الّذی اخذه و وکّده، السّلام علیک یا وعد الله الّذی ضمنه السّلام علیک ایها العلم المنصوب و العلم المسبوب و الغوث و الرّحمة الواسعة وعدا غیر مکذوب. سلام بر تو ای ذخیرهی الهی در زمین، بقیّةالله؛ سلام بر تو ای عهد و میثاق استوار خداوندی؛ سلام بر تو ای وعدهی تضمینشدهی پروردگار، ای پرچم برافراشته، ای دانشِ ازآسمانفروبریده. دنبالهی این زیارت شریف آلیاسین، عاشقانه است: «السّلام علیک حین تقوم السّلام علیک حین تقعد السّلام علیک حین تقرأ و تبیّن» تا آخر. شاید در تاریخ بشر کمتر دورهای اتّفاق افتاده باشد که آحاد بشری در همه جای عالم جامعهی بشری به قدر امروز احساس نیاز به یک منجی داشته باشند؛ چه نخبگان که آگاهانه این نیاز را احساس میکنند، چه بسیاری از مردم که احساس نیاز میکنند ولی در ناخودآگاهِ خودشان؛ احساس نیاز به یک منجی، احساس نیاز به مهدی، احساس نیاز به یک دست قدرت الهی، احساس نیاز به یک امامت معصوم، احساس نیاز به عصمت، به هدایت الهی. کمتر دورهای در تاریخ این همه احساس نیاز به این حقیقت والا انسان سراغ دارد. امروز بعد از آنی که بشریّت مکاتب گوناگون و نحلههای فکری گوناگون و مسلکهای گوناگون را تجربه کرده از کمونیسم تا دموکراسی غربی تا لیبرال دموکراسیِ رایج در دنیا با این همه ادّعایی که اینها دارند، بشر بعد از اینکه اینها را تجربه کرده احساس آسایش نمیکند. بشر با این همه پیشرفتهای علمیِ حیرتآور که بکلّی وضع زندگی را در جهان تغییر داده، احساس خوشبختی نمیکند. بشریّت دچار فقر است، دچار بیماری است، دچار فحشا و گناه است، دچار بیعدالتی است، دچار نابرابری است، دچار شکاف طبقاتی بسیار وسیع است. بشر دچار سوءاستفادهی قدرتها است از علم؛ قدرتها از علم سوءاستفاده میکنند؛ از کشفیّات طبیعت سوءاستفاده میکنند؛ از تواناییهای استخراج شدهی از طبیعت سوءاستفاده میکنند؛ بشر با اینها مواجه است. اینها موجب شده است که انسانها احساس خستگی کنند در همه جای دنیا؛ احساس نیاز به یک دست نجاتبخش کنند.
مردم، میلیاردها انسان در دنیا گرفتارند؛ بعضی ممکن است آسایش داشته باشند، لکن همانها هم آرامش ندارند؛ بشر دچار نگرانی است، دچار اضطراب است و این پیشرفتها و تحوّلات گوناگون نتوانسته است به بشر خوشبختی ببخشد. البتّه خرد انسانی نعمت بزرگی است، تجربه نعمت بزرگی است، [اینها] نعمتهای خدا است و میتواند بسیاری از مشکلات حیات را حل کند؛ لکن برخی از گرهها هست که با اینها باز نمیشود. فرض کنید همین مسئلهی عدالت؛ عدالت به وسیلهی علمِ پیشرفتهی امروز و فنّاوریِ پیشرفتهی امروز قابل حل شدن نیست، گرهش بازشدنی نیست. امروز بیعدالتی در دنیا از علم تغذیه میکند؛ یعنی علم پیشرفته در خدمت بیعدالتی است، در خدمت جنگافروزی است، در خدمت تصرّف سرزمینهای دیگران است، در خدمت سلطهی بر ملّتها است. این گرهها را دیگر پس علم نمیتواند حل بکند؛ اینها احتیاج دارد به یک قدرت معنوی، قدرت الهی، دست پُرقدرت امام معصوم، او بتواند این چیزها را انجام بدهد؛ لذا مأموریّت بزرگ حضرت بقیّةاللّه (ارواحنا فداه) عبارت است از «یملأ اللّه به الارض قسطا و عدلا»؛ مأموریّت بزرگ آن بزرگوار قسط و عدل است. در بسیاری از روایات، در دعاها، در زیارتها به این معنا اشاره شده است: معنای ایجاد قسط و عدل؛ این، آن چیزی است که جز از دست قدرت الهی که از آستین حضرت بقیّةاللّه بیرون میآید، امکانپذیر نیست. و این عدلی هم که انتظار هست حضرت به وجود بیاورند، عدل در یک بخشِ خاص نیست؛ عدل در همهی شئون زندگی است. عدالت در قدرت، عدالت در ثروت، عدالت در سلامت، عدالت در کرامت انسانی، در منزلت اجتماعی، در همهی ابعاد زندگی، عدالت در معنویّت و امکان رشد؛ اینها چیزهایی است که انتظار هست که به وسیلهی حضرت بقیّةاللّه (ارواحنا فداه) در عالم وجود، در دنیا به وجود بیاید و انشاءاللّه به لطف الهی خواهد شد. آحاد بشر، چه آنهایی که نخبه هستند و حوادث را میتوانند تشخیص بدهند، چه تودهی مردم که بعضیها ممکن است گرفتار زندگیاند، غافلند در سطح دنیا، در کشورهای مختلف، همه این احساس نیاز را دارند؛ منتها بعضی آگاهانه، بعضی غیر آگاهانه؛ و البتّه در همهی ادیان هم این وعده داده شده است. در همهی ادیان وعدهی یک فرج و یک حرکت عظیم الهی در انتهای تاریخ، که البتّه این هم پایان تاریخ نیست؛ از زمان حضرت ولیّعصر، دنیای واقعی و زندگی واقعی بشر از آن وقت شروع میشود؛ لکن در انتهای این وضع زندگیای که امروز ما داریم، همه وعدهی آن چنان عاقبتی را دادهاند. خب، پس این نیاز هست؛ لکن برای اینکه این نیاز جهت پیدا کند و مفیدِ فایدهای باشد، در اسلام خواسته شده است از ما که انتظار داشته باشیم. «انتظار» فراتر از نیازمندی است، فراتر از احساس نیاز است. گفتهاند منتظر باشید؛ انتظار یعنی امید؛ انتظار یعنی اعتقاد به اینکه یک آیندهی قطعیای وجود دارد؛ صِرف نیاز نیست، انتظار سازنده است، لذا در روایات ما، معارف ما، انتظار فرج جایگاه بسیار مهمّی دارد که من حالا یک توضیحی در مورد انتظار فرج بعداً عرض میکنم. در توقیع شریف حضرت ولیّعصر (ارواحنا فداه) به ابن بابویه ــ علیّبن بابویه ــ از قول پیغمبر (صلّی اللّه علیه و آله و سلّم) نقل شده که فرمود: اَفضَلُ اَعمالِ اُمّتی انِتِظارُ الفَرَج؛ یعنی برترینِ اعمال امّت من این است که منتظر فرج باشند؛ این امید. در یک روایتی از موسیبنجعفر (علیه السّلام): اَفضَلُ العِبادَةِ بَعدَ المَعرِفَةِ اِنتِظارُ الفَرَج. معرفت یعنی توحید و معرفت حقایق الهی، بعد از او انتظار فرج است. از امیرالمؤمنین (علیه السّلام): اِنتَظِرُوا الفَرَجَ وَ لا تَیأَسوا مِن رَوحِ اللّه؛ انتظار فرج داشته باشید، از روح و رحمت و گشایش الهی مأیوس نشوید. پس در انتظار فرج امید هست، تحرّک هست، اقدام وجود دارد، که البتّه حالا در مورد انتظار فرج گفته شده است و مسلّم است که انتظار فرج یعنی انتظار فرج حضرت ولیّعصر؛ این یک مصداق از انتظار فرج است. اینی که پیغمبر میفرماید «اَفضَلُ اَعمالِ اُمَّتی اِنتِظارُ الفَرَج»، ناظر به همهی مشکلاتی است که برای زندگی انسان پیش میآید؛ مشکلات گوناگونی در زندگی پیش میآید، انسان در مواجههی با این مشکلات نبایستی مأیوس بشود؛ باید انتظار فرج داشته باشد؛ باید بداند که فرج خواهد آمد. خود انتظار فرج، یک نوع فرج است که این روایتی است از حضرت موسیبنجعفر: لَست تَعلَمُ اَنَّ اِنتِظارَ الفَرَجِ مِنَ الفَرَج؛ خود انتظار فرج انتظار گشایش، خودش یک گشایشی است برای انسان؛ انسان را از آن حالت یأس، از حال درماندگی که به کارهای عجیب و غریبی انسان را وادار میکند، نجات میدهد. خب این معنایش این است؛ اینکه پیغمبر این جور فرمود و ائمّه، یعنی امّت محمّدی (صلّی اللّه علیه و آله و سلّم) در هیچ حادثهای از حوادث زندگی دچار یأس و نا امیدی نمیشوند و همیشه در همه حال انتظار فرج دارند. خب انتظار به معنای فقط نشستن و دست روی دست گذاشتن و چشم به در دوختن هم نیست؛ انتظار به معنای آماده شدن است، به معنای اقدام کردن است؛ به معنای این است که انسان احساس کند عاقبتی وجود دارد که میشود به او دست یافت، برای رسیدن به آن عاقبت بایستی تلاش کند. ما که انتظار فرج داریم، انتظار ظهور حضرت بقیّةاللّه (ارواحنا فداه) را داریم، باید در این راه تلاش کنیم؛ باید تلاش کنیم در راه ایجاد جامعهی مهدوی؛ جامعهی مهدوی. خود را به هر اندازهای که در وسع و قدرت ما است بتوانیم به جامعهی مهدوی نزدیک کنیم که جامعهی مهدوی جامعهی قسط است، جامعهی معنویّت است، جامعهی معرفت است، جامعهی برادری و اخوّت است، جامعهی علم است، جامعهی عزّت است.
یک نکته در باب انتظار فرج این است که انتظار فرج غیر از بیصبری و مدّت معیّن کردن است که انسان یک زمانی را در نظر بگیرد که در فلان تاریخ مثلاً بایستی این حادثه تمام بشود یا این شدّت به پایان برسد یا حضرت ظهور کنند که بیصبری کند انسان، پا به زمین بکوبد، بیصبری کند؛ این انتظار فرج، این نیست.
یک روزنامه عربی چاپ لندن با توجه به عملکرد ضعیف کشورهای اصطلاحا «جهان اول» در مهار کرونا نوشت، کرونا خرافاتی را که نظام بهداشتی کشورهای اروپایی و آمریکایی را پوشانده بود، کنار زد و مشخص شد چندان هم پیشرفته نیستند.

عملکرد کشورهای اروپایی و آمریکا در مواجهه با شیوع ویروس کرونا و مهار آن، انتقاد بسیاری از ناظران را برانگیخته است.
«حسام کنفانی» روزنامهنگار لبنانی، در یادداشتی در روزنامه «العربی الجدید» چاپ لندن نوشت، ویروس کرونا، «جهان اول» را رسوا کرده است.
کنفانی نوشت، «میتوان گفت، همهگیری کرونا به دستهبندیهایی که اساس آن کشورهای پیشرفته بودند، پایان داده است؛ دستهبندیای که کشورها را به جهان اول، جهان سوم و در حال توسعه تقسیم میکرد و بسیاری از کشورهای عربی هم جزئی از جهان سوم، دستهبندی میشدند. این ویروس با همهگیری خود نشان داد که فرقی میان این کشورها نیست چه در سطح بهداشتی، چه سطح اجتماعی و چه سطح اقتصادی و حتی در سطح انسانی و ارزشی، بخصوص آنکه کشورهای جهان اول خود را مدافع اول ارزشهای انسانی و حق حیات میدانستند».
بنا بر این گزارش، مردم دنیا در «دو ماه گذشته در بسیاری از پایتختهای سرشناس نمونههایی را مشاهده شد که مطلقاً با معیارهای انسانی تطابق نداشت. شاید نمونه اول، بریتانیا باشد، زمانیکه بوریس جانسون نخستوزیر آن در سخنانی خطاب به مردم خواستار وداع با عزیزانشان شد. مقصود او، سالخوردگانی بودند که پزشکان [غرب] آنان را در مقابل این ویروس بیش از دیگران در معرض خطر فوت میدیدند. جانسون از بیان این عبارت شرم نکرد. او در ابتدا نظریه «مصونیت جمعی» را مبنا قرار داد که بر اساس آن کشور متحمل تعداد زیاد تلفات میشود تا جامعه به مصونیت برسد و بتواند بر ویروس غلبه کند. هر چند بریتانیا برای این سیاست دلیلی علمی نداشت، اما دولت آن را در پیش گرفت و آماده فدا کردن صدها هزار نفر شد اما بعدا تحت فشار انتقادهای پزشکی کمی از این قضیه عقبنشینی کرد هر چند که دیگر دیر شده بود. بر این اساس، بریتانیا آماده لغو حق زندگی بود؛ کاری که خیلی از کشورهای اصطلاحا «جهان سوم» هم انجام ندادند بلکه بیش از بریتانیان یا دیگر کشورها[ی اصطلاحا جهان اول] برای حفظ زندگی شهروندانشان تلاش کردند.
«در حوزه درمان هم داستان همین است. در بریتانیا، آمریکا و ایتالیا و دیگر کشورهای پیشرفته، اولویت درمان به کسی اختصاص داده شد که احتمال بیشتری برای زنده ماندن داشت. در این کشورها از پزشکان خواستند تا نقش خدا را ایفا کنند. طبق مطبوعات انگلیسی و آمریکایی، آنان باید از میان بیماران کسانی را [برای ادامه درمان] انتخاب میکردند که فرصت بیشتری برای زندگی داشتند. حتی این کار هم در کشورهای جهان سوم انجام نشد حتی برای کسانی که در مقایسه با بیماران در آمریکا و کشورهای اروپایی، بخت کمی برای زنده ماندن داشتند».
«ویروس کرونا بسیاری از خرافاتها و دروغهایی که نظام بهداشتی اروپا و آمریکا را پوشانده بود، کنار زد. روشن شد که تجهیزات پزشکی در این کشورهای از دیگر کشورها در جهان سوم، چندان بهتر نیست. این آمریکاست که برای دستیابی به تعداد کافی از دستگاههای تنفس مصنوعی خود را به در و دیوار میکوبد. همین مسئله برای فرانسه، ایتالیا، بریتانیا و اسپانیا هم رخ داد؛ کشورهایی که کانون ویروس شدهاند. شاید این مسئله در کشورهای جهان سوم چندان متفاوت نباشد اما وضعیت تحت کنترلشان است... در "جهان غیر اول" از تجارب گذشته استفاده شد و تا حد زیادی از شیوع فاجعهبار کنونی که در آمریکا رخ داده، جلوگیری شد.گذشته از تجربه چین، کره جنوبی و آلمان، که کارآمدی خود را ثابت کرد، مطبوعات غرب اکنون در حال سخن گفتن از تجربه آفریقای جنوبی و توان آن برای کاهش دادن تعداد مبتلایان هستند».
موزه شهر هوهوت در مغولستان داخلی چین؛ کرونا و نت 5G
در پایان یادداشت آمده است که «مثالهای دیگری نیز هست که میتوان به آن اشاره کرد و نشان داد که کرونا چطور دستهبندی جهانی کشورها را بر هم زد و ثابت کرد که در مقابله با همهگیری، هیچ کشوری پیشرفته نیست و همه در صفوف آخر هستند».